CafeMom Tickers

~Followers~

17 February 2010

..pengalaman..

Orang tua-tua kate klo kite sayang sangat bende tu cepat sangat meninggalkan kite..mungkin ade baik nye org tua pesan macam tu..supaye kite x mengharap sgt dgn ape kehendak kite...manusia biase banyak kesilapan yg bleh dorg lakukan..tp pengalaman kali ni mmg sampai bila2 ak n family x kan lupakan...

Kunjungan yg di tunggu dah di rancang...persiapan telah disiapkan..termasuk la cat rumah...meja makan bru...arrange furniture...yg plg besar sekali x balik kampung sbb ade wedding yg kami kena attend tp kami x pergi pon sbb terpikir dah berjanji ngan org lain..

Jenis ak klo dah janji ni segan le klo x tepati kan...persiapan sume dah di buat..makanan yg special pon dah disediakan..tp ade je berita x gembire kedengaran...perancangan yg di jalankan telah di batalkan....alasanye di anggap tidak berasas..lain la jike terdpt emergency ke..mungkin situasi x jd mcm skrang...

perbincangan di buat...tp mungkin kesilapan sendri planning antare kami berdue..tak melibatkan komunikasi antare org tua...bende nak mendirikan masjid bukan perkare mudah...bukan juga perkare main2..masing2 ade adap n adat..xsalah klo call dan minta maaf..bape sen sgt la nak call skang..x susah mcm dulu2..

tapi tiap kejadian ade hikmah nye..mungkin hikmah nye pon aku dah terima...my family become so supportive..im just glad they did that...x putus2 bagi harapan kpd ak...setiap kate2 mama terngiang2 lg didlm kepala...restu org tua tu penting...rumah tangga xkan kemane klo xde restu org tue...pikir kan yg terbaik tuk hidup..nak hidup bersame bulan sebulan due..tp sampai hujung hayat...kite berumah tangga bukan dengan die seorg..tp dgn keluarge juga..klo dah xde restu org tue..mcm mane nak bahagia...

tp papa ade pesan..mrah2 juga..tp smpi bila nak marah...tersentak sekejap dgn kate2 tu...jadi serba salah di buatnye...tp ak akan tetap teguh mengharungi nye...for d time being..i nak focus on study...nak pkr psl hubungan serius ni cume memeningkan kepala je..better this way...

"klo ade jodoh x kemane.."

1 comment:

cema said...

adoi mak..sshnyee nk trima kalo jd camni..ape2 pn , kalo kite redha ape yg belaku, InsyaAllah kite akan tenang n terima ape yg belaku..kuatkan semgat ann..

P/S: i alwazz be wif u ann..everytime..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails