CafeMom Tickers

~Followers~

31 January 2010

~new hobby~


Since last week i dah de hobby baru..tp dr dulu lg suke main bowling...but this time my dad blanje bowling bowl ngan siap kasut lg..thanks papa..pas ni mmg kena asah skill bg improve cukup2..

the brand


colours: red, black, gold

Bowling bowl ni di sarankan for beginners..i pon bru je nak berjinak2 so ni bowlg bowl tu straight ball sahaja...berat nye plak 12.3lbs..measurement mesti la my hands kan..tp klo ade yg tgn lebh kurg tu bleh la pki..tp klo lg besar hrp maaf..jari mmg x muat masok..


the shoe

kasut ni first time pakai giler gelabah..hahahaha..sbb blah kiri licin..biase pki kasot kat bowling alley je..ni sendri nye kasot dah terabur..hahaha..tp skang dah ok dah...


latest score...




footnote: skang tiap2 mgu mahu asah skill..sape2 berminat bleh contact..

17 January 2010

~Sudah kah anda bersedia untuk berkahwin~











Anda mungkin telah bertemu dengan pasangan yang anda cintai. Tetapi masalahnya anda masih belum punya keyakinan untuk mengakhiri hubungan percintaan itu ke jinjang pelamin. Ada perasaan ragu-ragu untuk melangkah ke alam rumah tangga yang penuh dengan tanggungjawab dan pelbagai dugaan.


Sememangnya banyak yang perlu difikirkan sebelum mengambil keputusan untuk mendirikan rumah tangga. Anda harus menyediakan diri dengan banyak perkara. Kerana mengingatkan semua perkara inilah ramai yang masih belum berani berkahwin walaupun telah bertahun-tahun bercinta.


Tulisan di bawah ini bukan untuk menakut-nakutkan anda yang masih bujang tentang perkahwinan tapi sekadar ingin memberitahu beberapa perkara yang harus dipertimbangkan sebelum membuat keputusan mengakhiri zaman solo.
Fikirkan perkara-perkara di bawah tapi jika anda sudah yakin dengan pilihan anda, tunggu apa lagi!





Ada alasan kukuh berkahwin


Perkara paling utama ialah keyakinan diri. Oleh sebab itu, yakinkan diri kenapa anda harus mendirikan rumah tangga. Apa yang ingin anda perolehi daripadanya? Apa kesannya pada diri anda, pasangan dan keluarga masing-masing? Jika jawapannya masih belum dapat anda pastikan, ataupun alasannya belum lagi realistik, lebih baik tunda dahulu niat anda sehingga anda benar-benar yakin.




Harus sedia berkongsi


Anda harus menerima kenyataan bahawa situasi tinggal bersama itu berbeza dengan tinggal sendiri. Semuanya harus dikongsi. Bukan sekadar berkongsi bilik, satu almari tetapi juga berkongsi waktu, perhatian, seks, kewangan dan juga emosi.




Sedia untuk sakit hati


Segala tindakan dan perbuatan pasti mempunyai risiko. Begitu juga dengan mengambil keputusan untuk berkahwin. Perkahwinan akan membuka topeng masing-masing. Jika sudah memutuskan untuk berkahwin bererti anda harus sedia menerima risiko paling buruk tentang sikap pasangan anda.




Sedia untuk berfikiran terbuka


Masalah selalu ada, bila-bila dan di mana saja. Adakalanya permasalahan timbul untuk memperbaiki kualiti hubungan anda. Oleh sebab itu, lebih baik jika anda selalu sedia membuka diri untuk bertukar fikiran dengan pasangan agar hubungan emosi tetap terjalin.




Sedia untuk kompromi


Punya agenda, pendapat atau prinsip sendiri memang boleh tapi ingat akan pasangan anda. Dia juga mempunyai kesibukan, pendapat, keinginan yang mungkin berbeza dengan anda. Maka meningkat diri untuk bertoleransi, saling menghargai akan sangat membantu rumah tangga.




Sedia untuk berpisah


Di dunia ini tidak ada yang abadi. Berkahwin merupakan cara untuk menyatukan dua hati yang berbeza dan membina sebuah mahligai bahagian. Namun dalam keadaan tertentu, terlalu sukar untuk mempertahankan kebahagiaan itu. Cara yang terbaik adalah dengan berpisah. Ketika anda melafazkan akad, anda harus menyedari bahawa akan ada salam perpisahan jika tidak seiringan.




Sedia menerima malu


Anda tentu mempunyai kriteria tersendiri dalam memilih pasangan. Tetapi, seburuk apa pun sifat dan perilaku pasangan anda di mata orang, dia adalah pilihan anda. Oleh sebab itu, anda harus berani mati dan sedia untuk malu bagi menjaga kehormatan masing-masing.




Soal anak


Selepas mendirikan rumah tangga, kehadiran anak amat dinanti untuk menyerikan kehidupan. Tetapi secara anda sedar atau tidak, anak dapat mempengaruhi hubungan dan kehidupan rumah tangga anda. Bagaimanapun, kehadiran anak adalah kurniaan Tuhan. Maka bersikap rasional dalam masalah ini akan lebih baik. Anda tidak harus mengurangi waktu untuk berdua ketika ada atau tanpa anak sekalipun.


Foot note: Am i ready yet??oohh goosshhhh...






10 January 2010

~Roses Colour~







Some people doesn't know that each colour of roses represent their own meaning of it..hope this information can help some to express their feelings through this colour of roses...



~RED~
Red roses are the traditional symbol for love and romance, and a time-honored way to say "I love you." The red rose has long symbolized beauty and perfection. A bouquet of red roses is the perfect way to express your deep feelings for someone special.




~PINK~
As a symbol of grace and elegance, the pink rose is often given as an expression of admiration. Pink roses can also convey appreciation as well as joyfulness. Pink rose bouquets often impart a gentler meaning than their red counterparts.





~YELLOW~
The bright, sunny color of yellow roses evokes a feeling of warmth and happiness. The warm feelings associated with the yellow rose are often akin to those shared with a true friend. As such, the yellow rose is an ideal symbol for joy and friendship.



~WHITE~
White roses represent innocence and purity and are traditionally associated with marriages and new beginnings. The white rose is also a symbol of honor and reverence, and white rose arrangements are often used as an expression of remembrance




~ORANGE~
With their blazing energy, orange roses are the embodiment of desire and enthusiasm. Orange roses often symbolize passion and excitement and are an expression of fervent romance. A bouquet of orange roses will send a meaningful message. 



~LAVENDER~
The unique beauty of the lavender rose has captured many hearts and imaginations. With their fantastical appearance, lavender roses are a perfect symbol of enchantment. The lavender rose is also traditionally used to express feelings of love at first sight


Foot Note:I do Love Roses..But i really love sunflower...

05 January 2010

~This is Real Life~

Makin meningkat umur makin banyk cerita kekeluargaan terdengar...secare x sengaje or sengaje...sudah berumah tangga 12 tahun pon boleh berpisah...mmg btul jodoh pertemuan di tangan tuhan..tapi setiap manusia tak sempurna...stiap kesilapan boleh di perbaiki...bersyukur lah dgn ape yg ade...cuba lah menyemarakkan kebahagian sebelum ianye tinggal kenangan...mmg kehidupan begitu gaye nye..tapi anak2 yg manjadi mangsa..mereka x bersalah...cuba lah kekalkan rumah tangga demi kebahagiaan anak2..jika bukan mak bapa yg akan jadi role model dan pembimbing..dengan siape lagi mereka nak bergantung...semua cerite yg kedengaran amat menduke kan hati...tp kite hanye mampu berdoa moga sume nye baik2 aje..ammiiinnn...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails